Diakoni

Innsamling av klær og utdeling av gavebok til 70–årsjubilanter er noen av de diakonale tiltakene i Folldal. Diakoni betyr "tjeneste", og innebærer ulike hjelpetiltak i menigheten. I Folldal er for tiden disse diakonale tiltakene i gang:

Innsamlingsaksjon til Kirkens Nødhjelp

Gjennomføres tirsdag før palmesøndag hvert år, med konfirmanter som bøssebærere (digital aksjon i 2020 og 2021).

Gavebok til 70–årsjubilanter

I 2005 utgav menighetene i Folldal ei lita bok som inneholder bilder fra Folldal samt tekster fra våre kulturskatter lokalt, nasjonalt og globalt. Boka kom i ny utgave i 2019, og deles ut fortløpende til alle kirkemedlemmer som fyller 70 år. Så langt det er mulig, gis boka ved et personlig besøk til jubilantene i menigheten.

Sommertur

Busstur (dagstur) arrangeres i løpet av sommeren. Sommeren 2022 reiste vi via Oppdal til Kvikne og tilbake om Tynset.

Besøksdag fra sykehjemmet til kirken og kirkegården

I samarbeid med Folldal Bo– og Servicesenter arrangeres årlige besøksdager til Folldal kirke og kirkestue med andakt og sosialt samvær. Samtidig er det anledning til å besøke gravsteder for dem som ellers ikke så lett kan besøke kirken og kirkegården. Enkelte år har turen gått til Egnund kapell. Det er også et tilsvarende opplegg for Dalen kyrkje.

Fra sommerturen til Vingelen for en tid siden.